Shares

Faptul că suntem proştii Europei în relaţia cu companiile din Occident care au afaceri pe la noi nu mai este nici o noutate.

Puţini ştiu însă cum se şi întâmplă efectiv acest lucru. Bunăoară, să luăm un lanţ de magazine mari care are afaceri în România.

Ei bine, să plecăm de la banalul cărucior pe care aproape fiecare client îl foloseşte când intră în magazin. De regulă, acest bun este produs prin Asia, la un preţ de circa 7 dolari, apoi este cumpărat de firma mamă, din Germania, să spunem, cu circa 15 euro.

În România ajunge, ia ghiciţi la ce preţ? La frumoasa sumă de 150 de euro. Şi, firma din România este obligată să cumpere de la firma mamă sau partenerul agreat din ţara de origine, iar în felul acesta banii se scurg uşor din ţară şi pe o cale cât se poate de legală.

carucior supermarket

Iar faptul că firmele din România nu pot face decât ce li se spune de la centru este universal valabil pentru orice tip de achiziţie sau investiţie.

În domeniul alimentar, situaţia este la fel de umilitoare. Este deja demonstrat că alimentele care sunt puse în vânzare au o altă calitate, inferioară, desigur, faţă de cea din ţările din Occident.

Există o companie care pune în vânzare carne adusă din rezerva strategică a ţării unde îşi are sediul. Fireşte, este vorba de carne care este pe cale de a expira. Pentru ca acest lucru să nu se observe, carnea este expusă în galantare la o anumită temperatură, iar dacă senzorul sesizează că aceasta s-a modificat se dă alerta imediat, iar persoana care se ocupă de partea tehnică remediază imediat problema.

În cazul în care nu s-ar remedia, s-ar observa imediat o modificare de culoare la produs, iar asta i-ar pune în alertă pe clienţi, ceea ce ar însemna ceva pierderi pentru firmă.

Cu alte cuvinte, totul este controlat, iar România a devenit una din ţările în care se fac experimente de acest fel. Şi nu doar financiare, ci şi pe sănătatea oamenilor, care sunt un fel cobai.