Shares

Am plecat, la mijloc de iunie, spre tărâmuri mai însorite decât la noi, spre Creta. Rezervare prin agenţie, la hotel de trei stele (două stele după standardele de la noi), cu emoţii şi aşteptări mari. După un drum infernal până la Bucureşti (am plecat din Suceava la nouă seara) şi zborul cu avionul, a doua zi, la ora trei, am ajuns la cinci după-amiază în Hersonissos, staţiune situată la câţiva km de Heraklion, capitala Cretei.Sub impresia ultimelor călătorii în străinătate (Germania, Belgia şi Olanda), primul contact cu Creta mi-a lăsat impresia unei ţări şi a unui popor destul de sărac. Clădiri modeste, vegetaţie arsă, câţiva palmieri ici-colo.

Ambarcatiunile sint nelipsite in Creta

Odată ajunşi însă în Hersonissos, m-am bucurat că am ales o staţiune frumoasă, animată, situată la malul mării, cu sute de taverne, terase, cluburi.

Cazarea la hotel mi-a luat o piatră de pe inimă. Camera, foarte curată, mobilier relativ nou, hotelul (hotel „Floral”), chiar dacă mic, cochet şi ospitalier, situat chiar în inima staţiunii, la câteva sute de metri de plajă.

Coastele stincoase ale Cretei

Prima mea grijă a fost să verific plajele. Dezamăgire. Deşi fuseserăm avertizaţi despre aspectul acesta, am fost dezamăgită să constat că întreaga coastă era stâncoasă (din punctul ăsta de vedere, peisajele sunt superbe), iar plajele sunt mici, cu pietre (nu au nisip deloc), iar intrarea în mare mi-a oferit aceeaşi surpriză: pietre în loc de nisip. Bolovani, mai bine zis. Am găsit o singură plajă cu nisip, amenajată de greci!, care era însă destul de departe de hotel şi, la fel, destul de mică.

Ce m-a surprins însă foarte mult e felul în care grecii ştiu să facă turism. Servicii ireproşabile la hotel, pe plaje, la taverne. Spre deosebire de litoralul nostru, unde te gândeşti bine înainte de a mânca ceva şi unde simţi pe propria piele, de multe ori, zicala „întoarsă” „Chelnerul, stăpânul nostru”.

Plajele au putin nisip si mult pietris

Mâncarea la greci, între 5 şi 10 euro (se mănâncă bine şi pe săturate!), băuturile la terase, de la 2,5 euro paharul de suc în sus. În cluburi, preţuri mai piperate, cel mai ieftin cocteil e 5 euro. Berea, 3 euro.

Pentru cine merge în Creta, ideea de vacanţă e să viziteze insula (sunt multe locuri splendide). De asemenea, sunt multe posibilităţi de excursii cu vaporul pe alte insule (şi se merită!!!!).

Cam atât despre Creta, deşi ar mai fi multe de spus. Aaa, uitai să menţionez că la fiecare terasă sau bar lucrează, în Creta, câte unul sau mai mulţi români, iar ca turişti, sunt foarte mulţi ruşi, nemţi, olandezi sau din ţările scandinave.