Magazinele duty free, propuse pentru desfiinţare

Magazinele duty free din Punctul de Trecerea Frontierei Siret sunt aproape de desfiinţare. Cel puţin aşa se vehiculează în lumea oamenilor care se învârt în jurul acestor afaceri.
Deocamdată, la Siret funcţionează patru astfel de magazine, dar numărul acestora a crescut constant în ultimii ani, dovadă că afacerile au mers unse. De fapt, în jurul magazinelor duty free s-a format o adevărată reţea, iar administratorii şi oamenii din umbră au scos profituri imense. Un studiu din 2006-2007 arăta că magazinele duty free sunt o afacere de circa jumătate de miliard de euro anual, dar între timp este posibil ca această cifră să fi crescut.
De notorietate este şi faptul că unii şefi din Poliţia de Frontieră au profitat din plin de aceste magazine. Un exemplu în acest sens ar fi comisarul Nelu Fediuc, a cărui soţie lucrează la un astfel de magazin. Tot aici ar mai putea fi amintit şi subcomisarul George Ioan Călinescu, la locuinţa căruia procurorii DNA Suceava au descoperit cu ocazia unei percheziţii peste 300 de sticle de whisky şi vodcă, majoritatea achiziţionate din duty free.
Recent, problema desfiinţării acestor magazine a fost pusă din nou pe tapet, iar la sfârşitul săptămânii trecute s-a discutat concret despre acest subiect. Se pare că totul a rămas la stadiul de intenţie, pentru că persoanele aflate în spatele acestui sistem s-au dovedit prea influente pentru ca totul să poată fi pus în aplicare.
Şi oricum, chiar dacă s-ar desfiinţa aceste magazine duty free rămân cele de pe teritoriul ucrainean. Momentan este unul singur, dar în cazul închiderii celor din România se vor înmulţi rapid.
Toarsu Sandrinio, tu umbli cu fofarlica. Ia uite aici http://www.monitorulsv.ro/Local/2010-02-09/Trenurile-particulare-intra-in-forta-pe-caile-ferate-din-Suceava Cum dracu sa transporti calatori cu rame electrificate pe Vama-Moldovita sau pe Gura Putnei – Dornesti, cand aceste linii nu au cunoscut niciodata electrificarea?
A fost o scapare. Trebuia sa spun cu rame electrice sau automotoare, pentru traseele neelectrificate.
ezista o explicatie: mai pune in cap o locomotiva diesel si le cara ca o rima corpul sau plin de mocirla)))
A fost un caz de asta. A patit un amic de-al meu. S/a dus dracului o rama de asta electrica, numita in argoul ceferistilor supozitor, de fapt niste trenuri de suprafata folosite prin anii 1970 pe inelele de transport ale Parisului si reconditionate de CFR 35 de ani mai tarziu si a venit o locomotiva diesel electrica si impingea rama de la spate cu 5 km/h fara sa fie legata de ea. De la Cacica la Suceava a facut 6 ore