Shares

Am avut de doi bani speranțe, dar acestea s-au năruit ca un castel de nisip într-un timp record. Am sperat că autostrada de la Constanța la Gdansk, la care americanii au spus că își vor aduce aportul, ar putea trece pe la Suceava, aceasta fiind ruta cea mai scurtă. Dar se vede treaba că după ce au agitat apele prin Ucraina, oferind iluzia unei apropieri sau integrări în Uniunea Europeană, americanii și-au revizuit abordarea și preferă să aștepte. Așa se face că nici autostrada nu va mai ajunge la Suceava și vom rămâne în continuare izolați în cea mai săracă zonă a Uniunii Europene.

Autostrada de la Constanta la Gdansk face parte dintr-un proiect mai mare, numit Via Carpatia, care ar urma să lege mările Baltică, Egee și Neagră. O mare parte din traseul Via Carpatia din România se suprapune rețelei trans-europene de transport, un proiect al Uniunii Europene ce prevede crearea unei rețele complete de transport auto, feroviar și naval, format din autostrăzile A1 și A2 (Curtici – Arad – Sibiu – București – Constanța). Pe teritoriul românesc, Via Carpatia are traseul Oradea – Arad – Timișoara – Lugoj – Sibiu – București – Constanța. Nici calea ferată nu va avea traseul prin Suceava. Cu o lungime de 3.663 de km, calea ferată va parcurge prin România  tronsonul Curtici – Arad – Timișoara – Drobeta Turnu-Severin – Craiova – București – Centura Feroviară București – Constanța.

Așadar, am pățit ca bunicii noștri: i-am așteptat de pomană pe americani. Iar după cum merg lucrurile, cred că nici nepoții noștri nu îi vor vedea la față prin Bucovina decât în excursie.