Shares

Iulius Mall gâfâie cu fiecare zi ce trece. Datorii neachitate cu lunile, clienţi care fug şi dezinteres pentru ocuparea spaţiilor rămase libere. Cam aceasta este atmosfera din ianuarie 2010 de la Iulius Mall Suceava, iar perspectivele nu sunt dintre cele mai favorabile.

Pornită cu planuri mari, afacerea deschisă de Iulian Dascălu şi apropiaţii săi în lunca Sucevei, pe locul fostei Întreprinderi de Fire Artificiale seamănă tot mai puţin cu ceea ce şi-au dorit investitorii. Multe promisiuni au rămas neonorate, firmele de renume lipsesc aproape cu desăvârşire, astfel încât unii suceveni merg tot la Iaşi sau Bucureşti la cumpărături, iar spaţiile rămase goale după plecarea altor chiriaşi nu au căutare. Lista plecărilor s-a înmulţit recent cu o firmă cu nume. Este vorba de Broaster Chicken, care ocupa un segment din piaţa de fast food pusă la dispoziţie clienţilor de la Iulius Mall Suceava. Reprezentanţii afacerii au preferat să tragă obloanele şi să-şi caute de lucru în alte zări, nemulţumiţi probabil de rulajul mic şi vânzările sub aşteptări.

Nici în relaţiile cu partenerii Iulius Mall nu stă prea bine. Dacă în septembrie-octombrie se înregistrau întârzieri de aproximativ două luni la achitarea facturilor emise pentru diferite servicii, acum această perioadă s-a dublat. Multe societăţi care au prestat anumite activităţi pentru Iulius Mall Suceava stau şi aşteaptă de patru luni să-şi primească banii. Asta în timp ce firmele respective sunt obligate să plătească la stat TVA-ul şi impozitul pe profit rezultat din facturile tăiate în ultimele luni din 2009. Încercările disperate ale celor de la Iulius Mall de a nu-şi pierde toţi clienţii s-a materializat prin scăderea chiriilor, la jumătate faţă de momentul deschiderii, în noiembrie 2008, astfel încât acum au ajuns undeva la valoarea de 25 de euro pe metru pătrat, inclusiv TVA.

Există şi o veste bună. În zona de foodcourt se preconizează apariţia unui restaurant chinezesc. Rămâne de văzut cât va rezista, mai ales că alte unităţi de profil s-au închis la scurt timp după inaugurare din lipsă de clienţi. Este şi cazul afacerii cu mâncare mongoleză, care a rezistat la Iulius Mall doar câteva luni.