Shares

Plângerile împotriva celor de la E-On Energie se înmulţesc pe zi ce trece. Din păcate, şi nesimţirea reprezentanţilor acestei societăţi creşte proporţional cu nemulţumirea populaţiei.

Ultima mostră a bătăii de joc marca E-On Energie Suceava s-a înregistrat aseară. Şi în vreun cătun îndepărtat al judeţului, ci chiar în municipiul Suceava. Pe strada Zorilor, din cartierul George Enescu, o scară întreagă de bloc a rămas fără energie electrică. Firesc, oamenii au sunat la numărul de urgenţă 0230929. Şi au tot făcut asta timp de vreo 90 de minute. Rezultatul? Suna ocupat mereu. În cele din urmă, exasperat unul dintre oameni s-a urcat în maşină şi a plecat la sediul E-On Energie din Suceava, iar maşina de intervenţie şi-a făcut apariţia în scurt timp. Problema este mai veche, a fost semnalată de ani de zile, fără ca reprezentanţii E-On să ia vreo măsură care să vizeze creşterea calităţii serviciilor. Un alt caz care mi s-a adus la cunoştinţă este furnizarea energiei electrice sub parametrii normali în anumite zone.

La Adâncata, spre exemplu, mai multe case de la intrarea în sat trebuie să-şi programeze activităţile casnice în aşa fel încât să nu se suprapună în acelaşi timp spălatul rufelor la maşină cu orice alt consum. Fără a mai pune la calcul că de zeci de ori în ultimii trei ani alimentarea cu energie electrică a picat, iar telefoanele disperate către echipele de intervenţie ale E-On Energie s-au dovedit inutile. Culmea este că după mai multe sesizări, inclusiv scrise, cei de la E-On şi-au făcut apariţia, au constatat că serviciile nu sunt la parametrii optimi, şi-au anunţat şefii că ar fi necesar un transformator pentru a remedia defecţiunile şi, apoi tăcere. Şi exemple de acest gen sunt nenumărate, dar esenţa rămâne aceeaşi, anume că folosindu-se de monopolul care-l au pe piaţă cei de la E-On Energie îşi permit orice.

Sunt aspecte care au fost semnalate acum trei ani şi de prefectul şi preşedintele Consiliului Judeţean Suceava de la acea vreme.

“Înţeleg că privatizarea trebuia să ducă la creşterea calităţii serviciilor însă ei au privatizat obiceiurile proaste. Cei de la E.On au motivat că au personal puţin însă pe noi nu ne interesează aceste aspecte. Vrem servicii de calitate”, spunea în 2007 prefectul Orest Onofrei.  

“Oamenii suferă, agenţii economici suferă şi acel contract prevede clauze numai în favoarea E.ON-ului. Dacă nu-i achiţi lumina vine şi ţi-o taie, dar dacă E.ON nu-şi face treaba şi te lasă 24 de ore fără curent, nu se întîmplă nimic. E.ON  nu urmăreşte în primul rînd deservirea clienţilor ci realizarea scopului propriu profitul”, a spus şi Gavril Mîrza, la acea vreme şef al administraţiei judeţene.

De atunci, au trecut aproape trei ani. Pot spune că între timp s-a schimbat ceva. Preţul pe care-l plătim. Dăm mai mulţi bani pentru servicii la fel de proaste. Iar după cum evoluează lucrurile, nu cred că vom avea parte de o schimbare în bine în viitorul apropiat.