Shares

„Ziarul Financiar”, o publicaţie de altfel respectată, a publicat zilele trecute un material despre cele mai performante mall-uri din România. Surpriza este că în acest top apare şi Iulius Mall Suceava, care în cursul anului 2009 ar fi avut încasări de 7,9 milioane de euro.

Nu ştiu ce date or fi avut cei de la „Ziarul Financiar”, dar puţinele vizite pe care le-am făcut la Iulius Mall nu m-au convins că ar fi o afacere de succes. De ce? Simplu. Pentru că foarte mulţi chiriaşi care ocupau spaţii în acest centru comercial au plecat cu vitează maximă spre alte zări mai bune. Iar în locul celor plecaţi nu a mai venit nimeni, astfel încât sute de metri pătraţi stau neutilizaţi.

Ultima dintre plecări este în zona de food court, unde proprietarul restaurantului „Casa Românească” a decis să renunţe la afacere. Motivele ar fi două, chiriile şi cheltuielile foarte mari, corelate cu un număr tot mai mic de clienţi.

Şi după câte se pare nu este singura afacere de acest gen care moare. După restaurantul mongolez, care a rezistat doar câteva luni în Iulius Mall Suceava, se pare că şi administratorii restaurantului chinezesc se pregătesc de plecare.

Acestea nu sunt singurele societăţi care au tras obloanele, situaţii asemănătoare fiind înregistrate periodic, la maxim două luni, începând cu vara anului trecut. Este posibil oare ca afacerea Iulius Mall Suceava să meargă foarte bine cu tot mai multe firme care renunţă la investiţii şi la banii cheltuiţi acolo? Sincer să fiu mă cam îndoiesc, dar cel mai bine o ştiu cei care au de primit bani din contractele încheiate cu Iulius Mall Suceava.

Rămâne de văzut ce se va întâmpla în viitor cu acest centru comercial, mai ales că zvonurile îl dau pe Stelian Nistor drept noul acţionar majoritar al Iulius Mall Suceava.