Orgoliile şi şpaga omoară Aeroportul Salcea
E aproape sigur că Aeroportul Salcea va rămâne de căruţă faţă de cel din Iaşi. Proiectele şi investiţiile de la vecinii noştri sunt cu un pas înaintea celor de la noi.
Unii ar spune că e firesc că Iaşiul să aibă întâietate în lupta cu Suceava, eu cred că nu, şi spun asta gândindu-mă la posibilităţile acestui centru aerian.
Vinovaţi de un eventual eşec al modernizării Aeroportului Salcea nu sunt decât politicienii actuali, în frunte cu Gheorghe Flutur. Din datele pe care le am, şi sper să nu fie corecte, şansele de a moderniza şi de a face viabil acest punct de intrare al judeţului sunt aproape zero.
La un moment dat, ministrul Transporturilor Radu Berceanu anunţa că între Iaşi şi Suceava este o competiţie pe care o va câştiga cel care vine cu argumentele forte.
În discuţie mai era şi o luptă personală pe care Berceanu a avut-o cu Flutur, şi în care s-a vorbit tranşant despre bani de la buget. Aşa se face că Gheorghe Flutur nu avea prea multe şanse de a ieşi învingător în faţa acestui adevărat mogul al actualei guvernări.
Chiar şi aşa, şansa i-a surâs preşedintelui Consiliului Judeţean Suceava, care a primit o ofertă tentantă din partea celor de la Blue Air. Aceştia şi-ar fi dorit o concesiune pe o durată de aproape 50 de ani, oferind în schimb banii pentru modernizarea pistei şi a sistemului de balizaj. Ideea nu era nouă şi fusese implementată deja la Aeroportul din Bacău, acolo unde cei de la Blue Air au obţinut dreptul de administrare pentru o perioadă de 34 de ani.
Şefii PD-L din judeţ nu au fost de acod cu această propunere, iar proiectul a picat. La aceasta s-a mai adăugat şi lipsa de cooperare a colegilor din Botoşani, astfel încât Aeroportul Salcea are şanse minime de a deveni unul important pentru traficul aerian din România.
Ce i-a determinat pe şefii CJ Suceava să decline oferta celor de la Blue Air? Din câte ştiu eu, e vorba de bani, mai exact comisioanele care se pierd în acest proiect. În cazul în care lucrările se realizează de către cei de la Blue Air, comisioanele sunt zero. În schimb, în cazul unor lucrări contractate de Consiliul Judeţean Suceava, eventual prin Programul Operaţional Regional (POR), şpăgile sunt frumuşele. Între interesul unui judeţ şi al unei regiuni stau doar şpăgile, ceea ce nu poate fi decât trist. Poate că cineva se va trezi în ultima clipă şi va accepta ca Aeroportul Salcea să fie modernizat fără şpăgi.
dle sandrinio, dar dumneata asa, daca pedele s-ar duce de rapa cat ai pierde din spaga? banuiesc ca mai mult de 300 de franci :))
Sa inteleg ca din criticile lui antonn pann..articolul prezinta o realitate clara…iar carcotasii pedelisti le cam frica de ce apare in media suceeavana, adica altceva decat ce vor ei….