Shares

Cineva spunea că suntem singurul popor care se mândreşte că a fost sub stăpânirea austriecilor, în timp ce toţi foştii vasali nici nu vor să audă de oamenii de la Viena.

Din când în când se umflă şi mămăliga din noi, iar austriecii sunt luaţi la rost pentru ceea ce fac prin ţara noastră de parcă ar fi pe propria feudă.

Ultimul pe această listă a răzvrătiţilor de carton este consilierul local social-democrat Gheorghe Simota, ajuns în deliberativul din Rădăuţi după plecarea “titularilor”.

Simota a anunţat sus şi tare că va organiza un miting împotriva austriecilor de la Schweighofer şi Egger, chiar la intrarea în fabrica de la Dorneşti. Scopul protestului este legat de nesimţirea de pe drumurile din judeţ.

Mai exact, în curtea celor de la Schweighofer ajung zilnic zeci sau chiar sute de maşini încărcate cu buştenii din pădurile noastre. Pe lângă faptul că se exploatează haotic, iar “regele lemnului” Gerald Schweighofer a devenit stăpân pe mii de hectare de pădure, drumurile din judeţul Suceava sunt făcute praf de maşinile care transportă lemn către malaxorul de la Dorneşti.

În curtea baronului Gerald ajung zi de zi maşini supraîncărcate, tonajul maxim admis fiind depăşit constant, iar oamenii care locuiesc pe drumul dinspre Dorneşti sunt martori la această nebunie.

masini lemn

Transportatorii sunt mână în mână cu austriecii, iar ultimii sunt pe aceeaşi lungime de undă cu autorităţile care trebuie să se ocupe cu controlul în trafic.

E un compromis care se face de la cap la coadă, şi totul pe spatele proştilor de români. Maşinile încărcate peste tonajul maxim admis distrug drumurile, austriecii plătesc mai puţini bani pentru transport (plata se face la maşină şi nu la tonaj), iar toată lumea pare mulţumită.

Este de fapt o păcăleală, pentru că singurii care au de câştigat sunt cei de la Schweighofer, şi mai apoi de la Egger. Aceştia îşi reduc cheltuielile, iar noi rămânem cu drumurile praf.

Drumuri pe care trebuie să le refacem cu bani de la buget, adică din buzunarele noastre. Un compromis extrem de prost pentru noi, dar din care unii şmecheri trag foloase importante.

Exact în acest context, consilierul Gheorghe Simota a deci să scoată lumea în stradă. Din câte se pare, a reuşit să-i mişte un pic pe austrieci, a se citi directorii români ai celor două companii, Nechifor Tofan, de la Schweighofer (fost director al Direcţiei Silvice Suceava şi rudă apropiată şi cu Mârza şi cu Flutur, adică un om pentru care schimbările de putere nu prea au importanţă), şi Ion Banciu, omul de la Egger România.

Şi ca atare, răzmeriţa consilierului local din Rădăuţi este acum la faza de tratative, iar dacă se va renunţa la ea nu va fi nici o surpriză.

De altfel, în anii trecuţi au mai fost astfel de tentative, dar austriecii au ştiut (ghilimelele de rigoare le citeşte fiecare) să fie diplomaţi şi iniţiatorii s-au răzgândit subit.

Voi ce credeţi? Protestul lui Simota va mai avea loc sau va muri înainte să fi început? Eu cunosc deja răspunsul, probabil că şi voi.